Najnowszy numer

  • 2/2020

    Praca online - komu służy najbardziej?

    okladka KW 2 2019 min

    Drodzy Czytelnicy!

    Z powodów wiadomych część z nas pracuje zdalnie. Czy tego chcemy, czy nie, sytuacja nas do tego zmusiła – zarówno pracowników, jak i pracodawców. Dla jednych jest to absolutna nowość, wkroczenie na teren dotychczas nieznany, u innych zmieniło się niewiele. Zdążyliśmy już home office pobłogosławić i przekląć. Jednak nadejdzie moment, gdy trzeba będzie powrócić do normalności. Tylko do jakiej? Nic już nie będzie takie samo jak dawniej, czeka nas znów dostosowywanie się do zmienionej rzeczywistości. Właśnie o tym pisze Piotr Durawa — o blaskach i cieniach pracy zdalnej, konsekwencjach nie tylko psychologicznych, ale i ekonomicznych. Zapraszam do lektury.

    A ponadto w bieżącym numerze zastanawiamy się, czy każdy produkt, który jest promowany jako kosmetyk jest nim rzeczywiście? I czy powinien nim w świetle przepisów być. O tym piszą Marta Kuberska- Maciejewska („Produkty do stylizacji paznokci. Czy zawsze będą to kosmetyki?”) oraz Daria Rembisz-Błońska („Produkty antybakteryjne – kosmetyki czy produkty biobójcze”.

    Usługi doradcze zdobywają na rynku coraz większą renomę i wkraczają w kolejne obszary działalności firm. Doradcy zewnętrzni zastępują poszczególnych etatowych pracowników i całe działy wykonując zadania, które nie są podstawową dziedziną działalności danej firmy. Pomagają sprawniej zarządzać firmą biorąc na siebie część odpowiedzialności za niektóre zadania i przez obniżenie kosztów działalności firmy. Jednak doradca doradcy nierówny. Co należy zrobić, aby doradztwo było rzeczywiście efektywne i korzystne dla firmy? O tym piszemy w artykule „Doradca w firmie — czyli kto?”. Ponadto kontynuujemy publikacje: poświęcone zagadnieniom ISO 14001 w przedsiębiorstwie, omawiającą kosmetyki dla dzieci poniżej 3 lat i o wprowadzaniu kosmetyków do obrotu na rynkach pozaunijnych – w bieżącym numerze Brazylia.

    W obszarze prawa zapraszam do lektury artykułów poświęconych prawnym obowiązkom stosowania norm oraz podobieństwom w znakach towarowych „Ile różnic wystarczy, aby obejść plagiat?”.

    Zapraszam do lektury!

    Tomasz Gendek
    redaktor naczelny

    Czytaj więcej...

PRENUMERATA

Drodzy Czytelnicy!

Obecne i następne wydania rozprowadzane są wyłącznie w zamawianej subskrypcji (prenumeracie elektronicznej lub prenumeracie papierowej + elektronicznej) – poza numerami towarzyszącymi konkretnym wydarzeniom, wybranym targom i konferencjom.

Jednak wychodząc naprzeciw licznym prośbom Czytelników, podjęliśmy decyzję o możliwości odpłatnego zamawiania poszczególnych pojedynczych numerów w wersji papierowej – zarówno nowych wydań, jak i egzemplarzy archiwalnych (jeśli będą dostępne).

Zapraszamy gorąco do prenumeraty, dzięki której będziemy mogli kontynuować naszą misję.

zamówienie prenumeraty

Zespół redakcyjny

Szanowni Państwo

Kwartalnik Chemiczny Prawo i Wiedza” jest niszowym czasopismem, poświęconym legislacji i nowościom na rynku branż związanych z produktami chemicznymi. Zainteresuje zarówno producentów substancji i mieszanin chemicznych oraz wyrobów, jak i ich importerów, dystrybutorów oraz użytkowników.

Znajdą w nim Państwo najnowsze doniesienia o istotnych nowościach i zmianach w prawie zarówno polskim, jak i europejskim, komentarze prawne oraz porady eksperckie z takich dziedzin jak: REACH, CLP, transport towarów niebezpiecznych (ADR, RID, IMDG, IATA), ochrona środowiska, gospodarka odpadami, eksport i import chemikaliów, produkty biobójcze, kosmetyki, bezpieczeństwo obchodzenia się z produktami chemicznymi oraz wielu innych. Zamieszczamy informacje o zbliżających się wydarzeniach ważnych dla przedsiębiorców, takich jak: targi, konferencje, webinaria, szkolenia i konsultacje w Europejskiej Agencji Chemikaliów (ECHA).

Kwartalnik Chemiczny Prawo i Wiedza” wypełnia widoczną na rynku lukę informacyjną, szczególnie w dziedzinie newsów i opracowań prawnych, zbierając w jednym miejscu najważniejsze informacje, zwykle trudno dostępne dla przeciętnego przedsiębiorcy ze względu na ich rozproszenie oraz konieczność poświęcenia dużej ilości czasu na ich zdobycie.

Zapraszamy do prenumeraty i dzielenia się wszelkimi uwagami zarówno co do treści, jak i formy naszego pisma.

Zespół redakcyjny